Gezonder leven met Billie de Bever
Nederland maakt zich sterk voor een gezonde jeugd. Onder de vlag Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) slaan private en publieke partijen op lokaal niveau de handen ineen voor een gezonder gewicht onder kinderen. Gemeente Hoeksche Waard volgt het goede voorbeeld.
Service
Strategie, idee en concept
Client
Gemeente Hoeksche Waard
Twee ons groente, twee stuks fruit. Iedereen kan het regeltje dromen, maar bijna niemand die zich eraan houdt. Om mensen – en zeker kinderen – te bereiken, moet je ze niet belerend toesprekend, maar activeren. Letterlijk in beweging brengen.
In dit concept voor (scholen, sportverenigingen etc.) aan om het beste uit zichzelf te halen. Wie je ook bent, hoe je er ook uitziet of wat je ook doet, als je lekker in je vel zit en in balans leeft, ben je jezelf op je best.
Be your best
Levende mascotte
Billie de Bever staat symbool voor de Hoeksche Waard en is een mansgrote, hyperactieve en oersportieve bever met een ‘Be your best’ trainingsjasje. Hij is constant in beweging en juicht kinderen toe en spoort ze aan om gezonde keuzes te maken. Het beestje heeft star potential en is het gezicht van de campagne. Doordat Billie op alle middelen in de omgeving van kinderen verschijnt wordt een gezonde leefstijl normaal/vanzelfsprekend.
Meer werk